Alla inlägg den 17 november 2006

Av Soff - 17 november 2006 14:28

Nej det är helt jälva otroligt, hon vann!!! *dunkar huvudet i skrivbordet* Fan fan fan!Vad hände nyss? Jo jag går ut i köket, precis som jag gjort 1000 gånger förrut för att förbereda fikat. Och vad händer? Jo hon tar över totakt, styr min hand till att skära en vetelängdsbit till mig och jag proppar i mig den. Helt sinnessjukt. Hjärnan börjar arbeta för fullt med att försöka hitta på någon ursäkt och något som kan dölja kanellukten i munnen iför mina kollegor. Paniken sprider sig i kroppen. Jag borde ha lärt mig, jag ska INTE vara den som fixar fikat till alla andra. Det är verkligen att utmana mig själv.Jag vet ju att det är jag själv som styr över mina rörelser och beslut, tro inte att jag skyller i från mig på henne. Men det är lättare att bekämpa det när jag säger att det är någon annan som styr. Kanske för att det är så hemskt att inse att jag inte har riktig kontroll över mina egna handlingar. *besviken*

Av Soff - 17 november 2006 13:41

Åhhhh....hjälp mig!! Jag sitter som på nålar här på jobbet och får kämpa med mina tankar. Den otroligt elaka jävul som finns inne i mitt huvud skriker åt mig att leta upp något sött...en kaka, en bulle, godis...vad som helst bara det är sött och onyttigt. Det känns som en rikgit attack och jag är inte alls beredd!Trodde jag passerat det här stadiet för länge sedan men man kan visst aldrig känna sig helt säker. Det är verkligen en liten jävul som bor inne i mitt huvud. Det hon säger till mig just nu är t ex:-Nu har du ju varit jätteduktig och kommit inom ramen för idealvikt, då kan du väl unna dig lite i alla fall? Kom igen nu...fira lite.-Du ska ju ändå springa efter jobbet ikväll så en liten kaka gör väl inget?-Du vet ju att du kan gå ner mer i vikt om du bara ser till att motionera lite nästa vecka. Allt går ju så lätt nu...kom igen leta upp lite godis.-Tror du EN liten kaka kommer att spela någon roll, nej då inte alls. Din förbränning är så hög nu att den inte ens kommer att märkas!-Ingen kommer att tycka det är konstigt om du går upp lite i vikt över jul/nyår så passa på att lyxa lite nu med godsaker. Det är du värd!!Jag HATAR henne!! Hur fan kan det var så här, varför bor hon i mitt huvud och varför får jag inte tyst på henne? Jag försöker med alla knep jag har att ignorera hennes ord men så svårt det är just nu. Hoppas den här arbetsdagen går fort så att jag får åka till gymmet. Jag har alltid mycket lättare att stå emot när jag har tränat för då liksom har jag i färskt minne hur jobbigt det var att springa. Då vill jag inte förstöra det genom att ta en kaka eller macka. Nåja, känns lite bättre nu när jag skrivit av mig.-

Av Soff - 17 november 2006 10:00

Hej,På begäran lägger jag här ut två bilder på mig. En som visar hur jag såg ut när jag startade min viktresa i januari i år. Vikten var då 88 kg. På mellanbilden som togs i september väger jag 68 kg. Nu har jag ju gått ner ytterliggare 4 kg sedan dess men jag ska vänta med att ta min efterbild tills dess att jag är helt klar med min viktnedgång och väger 60 kg. Så tills dess får ni nöja er med dessa två bilder :-)


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards