Alla inlägg den 16 november 2006

Av Soff - 16 november 2006 15:45

Jag har inget särskilt jag vill skriva om men jag känner ändå för att blogga lite :-)Den här arbetsdagen har varit extremt lång och trist. Mörkt och grått utanför fönstret och blöt blev jag på lunchen när jag rastade Harry. Det lär ju inte bli skönare i kväll när vi ska gå ut :(Ikväll ska förresten Grodan komma på besök en snabbis, hon var så snäll att hon ville ge mig en bok om GI som hon har dublett av. Så igår när jag kom hem låg boken i brevlådan. Jag skulle ha gett henne en tunika och skulle ha lagt ut den i brevlådan. Men kom jag ihåg det då....NEJ så klart inte, jag är världens mest förvirrade människa.Nåväl, då får vi ju träffas i kväll och det har jag inget emot :-) Alltid lika trevligt!Nu är det snart dax att gå hem!!

Av Soff - 16 november 2006 13:12

Det blev resultatet av gårdagens drabbning mellan ÖSK Bandy och VSK. Behöver jag säga att vi njöt på läktaren?:-) Så härligt att se VSK spela så bra som dom gjorde igår. Bussresan till Örebro var rolig, mycket öl och glögg i bussen och stämningen var på topp. Alltid kul att åka på bortamatch. Väl framme på Vinterstadion möttes vi av tiotalet vakter som utförde kroppsvisitering så noga att vi missde avslaget, lite trist faktiskt.Det blev lite stökigt på läktaren i början på första halvlek och jag fick fly ganska snabbt då jag stod mitt i "skottlinjen" men jag hann flytta mig till en säkrare plats.Det lugnade sig på läktaren allteftersom matchen och målen rullade på :-) De tio sista minterna av matchen var hälften av supportrarna nakna på överkroppen och det är en rätt rolig syn på en bandyarena hihi. Spelarna tackade oss från isen och vi åkte nöjda hem igen runt 21:30.Lite frusen och ganska trött stöp jag i säng vid 23:30 och somnade ovaggat.

Av Soff - 16 november 2006 08:03

Herrejösses!! Trodde knappt det var sant när jag ställde mig på vågen i morse...64,4 kg! Jag gnuggade mig i ögonen och ställde mig för säkerhets skull ännu en gång på vågen. Jo...64,4 kg är ett faktum. Nog för att jag kännt att kläderna blivit aningen slappare de senaste dagarna men att jag redan skulle vara nere under 65 hade jag inte vågat hoppas på.64,4 kg ger i mitt fall ett BMI på 25,8 = IDEALVIKT! Det är helt otroligt, jag förstår inte hur jag kan ha lyckats med det här och jag minns inte när jag vägde så här lite senast. Förmodligen i början på gymnasiet...Nu ska jag hacka i ordning en god fruktsallad till frukost. Idag blir det melon, banan och kiwi...och lite pistagenötter. Är mer laddad än någonsin nu för nu känner jag att när jag väl hamnat på idealvikt så ska jag banne mig inte upp till övervikt igen.Visst det är en smal gräns när man räknar BMI och det skiljer bara 200 g mellan ideal och övervikt men jag ska verkligen göra mitt bästa!P&K

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards