Alla inlägg den 10 november 2006

Av Soff - 10 november 2006 15:56

Jo, nu så nu börjar det snart. Årets härligaste period, bandysäsongenn drar igång. Jag har inte alltid varit bandyintresserad men sedan min man tog med mig på mitt livs första bandymatch 2001 har jag varit helt fast. Jag blev helt kär i sporten och nu händer det faktiskt att jag går ensam och tittar om inte maken orkar följa med.Ikväll möter VSK Botic och jag hoppas såklart på vinst! Kul med fredagsmatch så att man kan dricka glögg och mysa på läktaren :-)Jag känner att det där välbekanta pirret håller på att smyga sig på, jag blir alltid så nervös innan match. Nu jäklar ska här hejas, gormas, skrikas, skällas och festas!!Helgen kommer inte bara bjuda på bandy, vi ska också till Uppsala på fest i morgon. Vår hund, Harry, har en bror som bor i Uppsala vars familj vi blivit bekant med och det är dom som bjuder till fest. Så totalt är vi 24 pers som ska träffas och vi känner endast 2 på förhand. Jättekul att gå på sån fest tycker jag.Nåväl, ha en bra helg allihopa! Återkommer med helgrapporten på måndag!Sjunger: " Vi samlats har ett gäng med kläm att trevligt ha ikväll,ty matchen är snart slut då får vi pusta ut. Och samla oss till nästa fajt då sätter vi igång,och när vi ut på planen gå vi sjunga denna sång...Ja det är grönvitt ut på planen, ja vi ska visa vad vi kan. Ut i serien mot finalen ska vi kämpa alle man.Ja VSK ska gå mot toppen,det är fart i vårat gäng.Serieseger är vårt mål vi ska visa att det går!VSK ja VSK!! "

Av Soff - 10 november 2006 09:15

Igår var jag i Enköping på ett Intercitymöte med LC. Det var klubbar från Strängnäs, Södertälje, Enköping, Västerås och sedan någon till stad som jag inte minns. Det började med att vi försedde oss med varsitt glas rödvin för att komma i stämning :-) Sen köpte vi lotter så det stod härliga till. Allt för välgörenheten!4 långbord var vackert dukade och vi började äta runt 20:00, god kycklingfilé med ädelost och potatisgratäng. Jag hade jättetrevligt sällskap vid mitt bord så kvällen flöt på snabbt. På lotteriet tog jag hem inte mindre än 4 vinster, lite pinsamt att gå upp så många gånger men jag fick finfina presenter så jag klagar inte ;-) Bland annat vann jag en fin ljuslykta för utomhusbruk som kommer bli så fin i vårt uterum. Men en häftigare present var att jag ska få beställa en 3-rättes för 4 personer från Delicard som levereras hem till mig vid valfritt tillfälle...KUL! Får se vilka vi ska bjuda hem på denna lyxmiddag.Efter lotteriet var det så dax för kvällens höjdpunkt, magdansen! Det var såååå svårt men otroligt roligt. Tjejen som försökte lära oss var jätteduktig och jag blev så imponeras. Många skratt och lite svettiga pannor :-)Kvällen slutade ovanligt tidigt för att vara ett LC möte och jag var hemma strax efter 23. Vanligtvis brukar jag inte vara hemma förrän runt 01 men det blev en tidig kväll. Tyvärr är jag inte mer pigg för det för huvudet är TUNGT efter några glas vin. Känner mig förvånasvärt bakis och mår både illa och har ont i huvudet. Känns inte ett dugg kul att vara på jobbet och dagen segar sig fram. Nåväl, borde ta mig i kragen och få någonting gjort här på jobbet. Ser fram emot promenaden på lunchen med Harry. Frisk luft kommer nog göra under för min huvudvärk. *hoppas*

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards