Direktlänk till inlägg 20 november 2006

Min helg...

Av Soff - 20 november 2006 15:43

Jaha ännu en helgresumé alltså...gud vad veckorna och helgerna går fort...Fredagen avslutades med 5 km jogging på gymet. Hade tanken på min vetelängd jag tryckte i mig på eftermiddagen och tvingade mig själv att springa fortare än tidigare i veckan. Kände mig glad och nöjd med mig själv när träningen väl var över.Åkte hem till maken som lagat fondue med fläskfilé. Fantastiskt gott! Slöade framför tvn någon timme innan jag gick och la mig.Lördag morgon, upp och ut med Harry mellan 9-10. Vi tittade på bandyskolan på Rocklunda...gud så söta alla barnen var i sina stora hjämar :-)Sen bar det av ner på stan en sväng där jag inhandlade snygga långa handskar, örhängen mm inför festen senare på kvällen. Det var nämligen dax för den årliga LC/RT festen som i år hade temat Maffia. Jag klädde mig i en klänning jag ALDRIG skulle använda någon annan gång än på just en temafest. Kvällen blev lyckad, maten var god och sällskapet trevligt. Jag ramlade hem runt 02,30 och var rätt snurrig. Vaknade skapligt bakis på söndag morgon men gick ändå ut på en timmes promenad med Harry. Härligt med frisk luft. 13:15 var det dax för ännu mer frisk luft, VSK mötte Villa hemma så det blev några timmar på läktaren i solen. Efter vi vunnit med 3-2 tog jag Harry och körde ut till Ekberga (Västerås Kennelklubb) och tränade agility tillsammans med min kusin och hennes hund Isak. Det var superroligt och Harry var helt tokig ute på banan. Han älskar verkligen agility och det är tur det för nästa vecka börjar en kurs på hela 17 veckor som vi ska gå. Det är fortsättning på agility inne i ett ridhus. Det ska bli så roligt att få träna mera.Kvällen blev lugn och vi slappade framför tvn...skönt!Ja det var min helg det....vill ni se klänningen från i lördags så titta på bilden här nedan.P&K

 
 
Ingen bild

Selly 79

20 november 2006 18:56

Hi, have you lost all that weight with bailine?
You look fabulus in that red dress!
Can you tell me ,ore about bailine?
What does it feel like?
Does it hurt?
What does a bailine session look like?

 
Ingen bild

Soff

21 november 2006 08:23

>Selly

Hi Selly,

Sorry it took so long for me to answer you about Bailine. And I´m not sure how to start :-) So I take it from the very beginning.

10 of januari 2006 I decided that I was going to do something about my weight. My weight was 88 kg. I also applyed to be in this TV Show "You are what you eat".

From January to June I had lost 5 kg. And in June we started filming the TV Show. During the summer I lost another 10 kg thanks to the show. So in August my weight was 73 kg.

My goal is to weigh 60 kg so I had to keep on working hard with everthing I had learnd over the summer.

In October I met a friend that told me that she had lost 10 kg by using Bailine and told me everything about it. I have big problems with my hips and my backside so I wanted to try anything to get slimmer in these areas.

The first time you visit Bailine they take about 10 different measurements of you on different places on your body. After that the computor calculates how many cm you need to lose, and how many Bailine sessions you need. In my case I neede to lose 80 cm in 20 times. But I only wanted to take 10 sessions first to see if I could get any resaults. I was a bit sceptical!!

But after 10 times in 5 weeks I had lost 42 cm and 3 kg! I was very happy to see that my hips and backside was so much smaller now.

The session takes about 40-45 minutes and you lie down on a bunk and you get these electrical things attached to you body. You can feel your muscles tense. It does NOT hurt but you can feel you muscles work hard :-)

You get to listen to advice about what to eat and what not to eat and so on. This is only the first 2-3 times and then you can listen to the radio or read a magazine.

Now I have decided to take another 10 sessions after new year. To lose the remaining 38 cm.

I really think Bailine works and I think you should try it if you have some areas on your body that is hard to "fix" with normal training.

I hope that I have answerd your qustions :-)

Good luck!!

BEST REGARDS
Soff

 
Ingen bild

CJ

21 november 2006 11:46

WOW vilken pingla, ursnygg.
Lady in red, dressed for success ;O))

 
Ingen bild

Soff

21 november 2006 11:59

>CJ

*ler stort* Tack så jättemycket! *glad*

 
Ingen bild

Linda

22 november 2006 14:51

Kanonsnyggt;) sitter ju hur bra som helst på dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards